« Home | Jennifer is terug op de been » | St. Maarten en Grenada » | San Juan » | Dag 2 en 3 op het schip » | Goed aangekomen » | De eerste dag » | Welkom »

Terug thuis

De reis zit erop, we zijn weer thuis. Alhoewel we ongeveer 20u onderweg geweest zijn, was de terugreis sneller om dan verwacht. We hebben nergens problemen gehad.

De laatste 2 eilanden (Tortola en de Dominicaanse Republiek) van de reis waren geweldig. In Tortola hebben we met dolfijnen gezwommen. Wat een prachtige dieren zijn het. Jennifer werd er emotioneel van. We dachten dat we maar enkele minuten in het water met ze mochten, maar uiteindelijk duurde het bijna 45 minuten. Daarna mochten we in het dolfijnencentrum ook nog met een papegaai en een toekan op de foto. Hiermee zijn 2 dromen van mij (=Benny) in vervulling gegaan: zwemmen met dolfijnen en een toekan van dichtbij zien. Na de excursie hebben we Tortola verkend. We gingen met veel medereizigers akkoord: Dit is samen met Santa Lucia het mooiste eiland dat we bezocht hebben. Santa Lucia heeft een ongelooflijk mooie, wilde natuur met veel bergen. Tortola heeft prachtige stranden en een mooie infrastructuur. Niet toevallig zouden, volgens de lokale bevolking, beide eilanden gebruikt zijn tijdens de opnames van de 'Pirates Of The Caribbean' films.

De laatste halte was Samana in de Dominicaanse Republiek. Hier kon de boot niet aanmeren, omdat er simpelweg geen deftige pier was. Het vervoer werd dus volgens een bepaald schema en met speedboats gedaan. We moesten al om 7u30 verzamelen voor onze excursie, genaamd "ATV experience". Een ATV of All Terrain Vehicle is een quad. Ik (Benny) vond deze excursie gewoonweg geweldig, maar Jennifer heeft veel schrik gehad achter op de quad. Ze heeft ook een paar keer zelf gereden en dat beviel haar beter. De landschappen waren er wederom prachtig. De Dominicaanse Republiek heeft ook de mooiere stranden die we tijdens de reis gezien hebben. Op technisch gebied was de excursie echter niet zo goed geregeld. Veel quads (vooral de onze) vielen regelmatig stil, omdat de benzine op of de batterij bijna leeg was. Dit werd dan opgelost met behulp van bierflesjes en startkabels. Op een gegeven moment hadden we echter een grote achterstand opgelopen op de rest, waarna ik (Benny) gedwongen werd een achtervolging tegen hoge snelheid in te zetten. Toen heeft Jennifer doodsangsten uitgestaan. Dit werd nog erger toen we een kudde koeien tegenkwamen op de weg :) Uiteindelijk duurde de excursie veel langer dan gepland en kort na de middag kwamen we terug aan op het schip. Veel hebben we die dag niet meer gedaan, omdat we erg moe waren en omdat het schip rond half 3 terug vertrok naar Miami.

Op die laatste 2 eilanden hebben we stralend weer gehad. De dagen ervoor was het minder goed, met afwisselend zonneschijn en bewolking en bijna dagelijks een regenbui. De laatste dag op het schip (=vrijdag) was het weer niet zo denderend, dus hebben we niet zoveel op het dek kunnen liggen. Zaterdag zijn we dan vroeg opgestaan voor de terugreis en die is, zoals hierboven al gezegd was, goed verlopen.

Dat was het reisverslag. De foto's volgen binnenkort. We hopen dat jullie ervan genoten hebben.

Welkom thuis!!!
xxx

dat heb je zeer mooi verteld Benny :)

en waar gaat de volgende reis naartoe ?

greetz

bv

Bjorn: Daar heb ik nog geen flauw idee van ;)