« Home | San Juan » | Dag 2 en 3 op het schip » | Goed aangekomen » | De eerste dag » | Welkom »

St. Maarten en Grenada

Hier weer een post vanuit het paradijs. We zitten hier momenteel in een internetcafe in Grenada. Hier gaat het internetten even goed als in San Juan, maar foto's posten gaat spijtig genoeg weer niet.

Gisteren moesten we vroeg uit de veren om met een grote catamaran te zeilen op zee. We zaten er met een 20-tal mensen op, van verschillende nationaliteiten. In het begin konden we lekker zonnen op de catamaran (vooral Jennifer dan). We kregen er ook lekkere drankjes. 45 minuten later kwamen we aan bij de eerste "halte", waar we konden snorkelen. Dit was heel erg leuk, er waren honderden vissen die brood uit onze handen kwamen eten. Jennifer heeft halverwege wel haar flippers moeten uitdoen, wegens vervelende krampen. Het was een belevenis om nooit te vergeten. Daarna moesten we terug op de catamaran om naar de volgende "halte" te zeilen. Dit was een mooi strand waar we konden zonnen en lekker eten (spareribs met rijst). Natuurlijk vloeide de rum punch hier rijkelijk. 2 uur later waren we al weer op de terugweg en rond 3 uur in de namiddag kwamen we aan in onze kajuit. Daar hebben we toen een dutje gedaan (wat we hier trouwens elke dag wel nodig hebben). Rond 8u 's avonds zaten we weer aan tafel. We hebben daar enkele gangen overgeslagen, omdat we nog niet zo'n grote honger hadden. Het eten was wederom heerlijk. Daarna zijn we nog "op stap" geweest in de discotheek van het schip, waar we een paar lekkere cocktails gedronken hebben. Rond half 1 trokken we vermoeid terug naar onze kajuit waar we onmiddelijk in slaap vielen.

Deze morgen zijn we blijven liggen tot 10u. We meerden pas om 12u aan, omdat de afstand tussen St. Maarten en Grenada erg groot is. Rond half 12 echter sloeg het noodlot toe: door de ruwe bewegingen van het schip miste Jennifer een trede op de trap en sloeg ze haar voet om. We zijn toen onmiddelijk naar de dokter van het schip gegaan en die zei dat ze vandaag zoveel mogelijk moest rusten. Haar geboekte excursie voor vandaag werd terugbetaald. Die van mij (=Benny) werd echter niet terugbetaald, dus ben ik alleen gegaan. Jennifer is in het zonneke op het schip blijven liggen. De excursie was erg leuk. We zaten met een 15 mensen in een busje, dat ons langs verschillende punten van Grenada bracht. Bij de eerste halte deden we een korte wandeling naar een mooie waterval. Hier konden we zwemmen en van de mooie omgeving genieten. Daarna reden we door naar een hoog gelegen meer, waar het opmerkelijk frisser was. Grenada heeft heel veel mooie natuur, waar ik erg van heb genoten. Spijtig dat Jennifer het niet gezien heeft. Ik heb voor haar meer dan honderd foto's gemaakt, zodat ze toch nog wat kan meegenieten achteraf.

Morgen komen we aan in Barbados. Gelukkig hebben we hier geen excursie geboekt, zodat we op ons eigen tempo het eiland kunnen verkennen. Overmorgen zijn we in Santa Lucia, waar een mountainbike-tocht op het programma staat. Het zal van Jennifer's voet afhangen of ze meedoet. De activiteiten in Tortola en de Dom. Republiek lijken ons gelukkig nog mogelijk voor haar. In Tortola gaan we misschien toch nog met dolfijnen zwemmen en in de Dom. Republiek gaan we met een quad rijden. Dat was het voor vandaag.

Groetjes vanuit het hete Grenada! Hoe is het bij jullie daar?

Hey Jennifer en Benny,

Leuk dat jullie het naar jullie zin hebben.. Jullie eerste verre vakantie zal een geslaagde zijn, daar ben ik al heel overtuigt van.. Mooie dingens !!
Hier bij ons, zalig weerke, maar toch nog ietske te koud om te zonnen...
voor de rest niets speciaals :)

Groetjes Domi

xXx

Hoi Benny & Jennifer.

Leuk om jullie avonturen te volgen!
Zo te horen beleven jullie een fantastische reis. Hier in België was het vandaag een zonnige dag, maar daar is het ongetwijfeld stukken beter :)

Groeten, en geniet nog van jullie reis.